Donderdag 21 juli 2016 - Van Great Smokey Mountains naar Charleston

21 juli 2016 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Eerst even snel een ontbijtje genuttigd in het hotel en toen op weg de Smokey Mountains in!

Het is Amerika’s meest bezochte park (verwacht je niet) dus gezien de drukte van gisteren wilden we bijtijds in het park zijn. Als eerste gestopt bij het Sugarlands Visitor Center. Even wat kaarten van het park gekocht, zodat we de highlights niet zouden missen! Op onze planning stond een wandeling bij Clingmans’s Dome, omdat daar het hoogste punt is, namelijk 6643 feet.

Eerst zijn we nog even gestopt bij een beekje om wat leuke foto’s te maken. Daarna doorgereden naar het volgende uitzichtpunt. Dat was bij Alum Cave’s Bluff. Een mooi uitzichtpunt en daar konden we ook meteen een korte wandeling van 2,5 miles maken dus zijn we gaan wandelen om te genieten van de mooie omgeving. Het was een flinke klim, maar erg leuk. De Great Smokey Mountains staan bekend om de blauwe gloed / mist die over de bergen hangt. Mooi om te zien, maar niet spectaculair als je de Grand Canyon, Bryce Canyon en Yosemite hebt gezien!

Desondanks hebben we heerlijk gewandeld en genoten van de mooie omgeving. Toen weer verder naar Clingman’s Dome. Daar moesten we achteraan in de file aansluiten om de auto te parkeren. Dat beloofde niet veel goeds! Maar geduld is een schone zaak, dus na even wachten konden we de auto ergens neerzetten en zijn we de wandeling naar het hoogste punt gestart. Dat was een hele klim! Gelukkig was de temperatuur hier wat lager (71 graden fahrenheit) dus het klimmen was te doen. Boven op de berg stond een  uitkijktoren en daar had je heel mooi uitzicht over de hele Smokey Mountains. Prachtig! Door de nevel die over de bergen hangt is het wel moeilijk om er mooie en duidelijke foto’s van de maken, maar volgens mij is het uiteindelijk wel gelukt.

Door op zoek naar Mingo Falls, de watervallen. Diverse keren omgedraaid, gezocht, maar niet gevonden, helaas! Dan toch maar doorrijden naar Charleston, want dat was nog zo’n 600 km.

Het was een flinke reis, waarbij we onderweg nog wel gestopt zijn om even te lunchen. We zijn er achter gekomen dat de wandelingen in combinatie met zo’n lange reis er achteraan niet bevorderlijk zijn! Afijn, aangekomen in Charleston, zat ons hotel vlak bij de highway naar het centrum dus dat was prettig! Na het inchecken en opfrissen toch maar weer in de auto gestapt om downtown te gaan bezichtigen. Op mijn lijstje stond de John Ferrel brug ……… Deze lange mooie brug verbindt de stad Charleston met Mount Pleasant, een eiland voor de kust met een mooi park en leuke winkels en restaurants. De brug zijn we overgegaan maar de leuke winkels en restaurants hebben we niet gevonden. Volgende dag nieuwe poging! In ieder geval nog wel even lekker de benen gestrekt in het Mount Pleasant Memorial Park, waar ook het vliegdekschip USS Alabama lag. Genoten van de prachtige onder gaande zon!

Op weg naar het centrum van de stad reden we nog langs de Ford dealer waar enorm veel Mustang’s buiten stonden, dus Thomas mocht daar even zijn hart ophalen. Er kwam een verkoper naar Thomas toe en samen hebben ze een behoorlijke tijd staan praten, totdat Michel met Thomas terug kwam en bleek dat de “Mustang-week” in Myrtle Beach was, waar de mooiste auto’s stonden. Thomas meteen enthousiast en hij wilde daar wel heen. Tripje van ruim 2 uur heen en ook weer 2 uur terug ;-(

Uitgelegd dat dit niet op de route lag en tot de mogelijkheden behoorde, maar Thomas bleef aanhouden, want dit was HET evenement van het jaar waar liefhebbers van over de hele wereld speciaal naar USA kwamen om dit bij te wonen. Eeuwig zonde om dit voorbij te laten gaan!

Eerst maar even wat eten en alles laten bezinken! We wilden eigenlijk iets kleins eten, dus stopten we bij de supermarkt om te kijken wat er nog te krijgen was. Vincent wilde graag een pizzapunt, dus toen we die bestelden kregen we de hele resterende pizzapunten van de dame aangeboden! Het was bijna sluitingstijd dus wilde ze er graag vanaf. Meteen besloten dat we dus gezamenlijk de pizza zouden nuttigen, want het was er een van Amerikaans formaat! Snel naar het hotel en daar in onze ruime suite gezellig pizza gegeten.

Daarna bekeken hoe we het Mustang-evenement in onze planning konden passen en besloten om op te splitsen. Michel zou vroeg met Thomas naar Myrtle Beach gaan en ik zou met Vincent Charleston gaan verkennen en in de middag zouden we elkaar in het centrum treffen!

Dus tijd om naar bed te gaan, want de mannen moesten vroeg uit de veren!