Dinsdag 19 juli 2016 - Van Memphis naar Nashville

19 juli 2016 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag een bescheiden reisdag met 341 km voor de boeg.

Eerst in Memphis nog even een bezoekje aan Graceland afsluiten. Op weg naar "het huis van The King" kwamen we op een grote boulevard terecht met overal billboards en afbeeldingen van Elvis. We hebben de auto geparkeerd op een parking en zijn gaan kijken wat we precies konden zien, zonder een echte rondleiding te nemen. Allerlei winkels met alleen maar souvenirs, een apart gebouw om tickets voor de rondleiding te kopen, van waar je met een bus naar de overkant van de straat werd gereden om bij Graceland te kijken! Echt Amerikaans, wat een poppenkast. We hebben voor het hek bij Graceland gekeken, maar het was erg warm en er stond een enorme rij op kaartjes te kopen en naar binnen te gaan, dus wij hebben snel afgehaakt. Van een afstand wat plaatjes geschoten, ook van zijn privé jet, en toen hadden we genoeg "Elvis" gezien en zijn gaan rijden.

Onderweg naar Nashville nog een flinke plensbui gehad, maar dat was van korte duur. Je merkt dat hier in the USA de mensen meteen van het ergste uit gaan en tijdens zo'n bui op de vluchtstrook gaan staan en wachten tot het voorbij is. Wij doorgewinterde Hollanders, rijden gewoon door en zijn na een paar minuten door de bui heen gereden ;-)

Nadat we in ons hotel hadden ingecheckt zijn we meteen de stad in gegaan om de sfeer te proeven. Wederom een mooie stad! Echt alles staat in het teken van muziek. We hebben in een gezellige tent met live country muziek gegeten. Wat een geweldige sfeer! Nog op ons gemak door de hoofdstraat gelopen en overal genoten van de verschillende live muziek en via het gigantische Music Hall teruggelopen naar de auto om weer naar ons hotel te gaan.