Woensdag 20 juli 2016 - Van Nashville naar Great Smokey Mountains

20 juli 2016 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag gaan we “eindelijk” richting de natuur, The Great Smokey Mountains bezoeken!

Er staat een reis van 360 km. op de planning, dus dat is te doen. Toen we Memphis uit reden, kwamen we langs een liquorstore waar “Moonshine” verkocht werd. Thuis kijken “de mannen” altijd het programma op Discovery over de mannen die illegaal moonshine stoken. Een whisky met zo’n 50% alcohol!!! Even een souvenir aangeschaft dus!

Op weg naar de Smokies! Onderweg zagen we het landschap al goed veranderen, een stuk groener en heuvelachtiger. Vlak voor dat we bij ons hotel in Pigeon Forge aankwamen, stonden er langs de weg grote billboards met “World’s Largerst knife showplace”. Daar wilden de jongens wel even een kijkje nemen. Wat een bizar grote winkel! Twee verdiepingen met alle soorten messen, jachtuitrusting, geweren, pistolen, je kunt het zo gek niet bedenken of het was er. Het was ook meteen een soort museum, met een collectie antieke messen van Sollingen. Erg interessant  …….

Door naar ons hotel in Pigeon Forge om daar even op te frissen en een restaurantje te zoeken. Bij het inchecken zag ik op het nieuws dat de hitte (rond de 38 graden celsius) ook voor deze omgeving wel warm was, want er werd gesproken over een “heat wave”.

Op zoek naar een restaurant zijn we over de hoofdstraat van Pigeon Forge gereden en hebben een heerlijke pizza gegeten bij “Big Daddy’s”. Goede keuze! Daarna verder door het dorp gereden, dat meer weg had van Las Vegas! Overal restaurants en pretparken met kartbanen, midgetgolf, springkussens en andere activiteiten. We waren niet meer op tijd voor de zonsondergang, maar ik wilde wel graag een blik in het national park werpen, dus zijn we een stuk het park ingereden. Zag er op het eerste gezicht mooi uit en vergelijkbaar met Yosemite Nationale Park. Erg groen en heel veel bomen.

Terug de drukte in en op zoek naar een kartbaan voor de jongens, want die hadden wel zin om dat te doen. Moeders had natuurlijk weer “coupons” gevonden voor korting, dus mocht Mies als 3e persoon gratis een rondje meerijden! Dit was een kartbaan met verhoging erin. De mannen waren er blij mee!

Toen we uitgekeken waren zijn we weer naar het hotel gereden en hebben we een heerlijk verkoelende duik in de pool genomen. Het was een indoor zwembad, maar met deze warmte was dat bijzonder prettig.

Daarna lekker gaan slapen om de volgende dag bijtijds het national park te gaan verkennen!