Vrijdag 22 juli 2016 - Dagje Charleston

22 juli 2016 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Vrijdag 22 juli 2016 – Dagje Charleston

Zoals afgesproken ging de wekker van Michel even vóór 7 uur en gingen de mannen om 7.15 uur de deur uit, op weg naar Myrtle Beach!

Vincent en ik hebben lekker uitgeslapen en na het ontbijt gingen we even informeren hoe we het beste in het centrum van Charleston konden komen. Zo gezegd, zo gedaan …… Alleen ging er volgens de receptioniste geen bus naar de stad en kostte een taxi € 20 p.p.! Lang leve google maps: adres in de stad ingevoerd en aangegeven dat we met OV wilde en daar rolde de route er zo uit! Slechts 5 minuten naar de bushalte lopen en de bus zou ons in het centrum afzetten tegen betaling van € 2 p.p. De eerste koffie met wat lekkers was al weer verdiend ;-)

De buschauffeur maakte ons attent op de aankomst downtown en samen met Vincent hebben we eerst het Visitor Centre bezocht en bekeken welke highlights we niet mochten missen.

Kingstreet was zo’n beetje de hoofdstraat dus die zijn we op ons gemak doorgewandeld. Onderweg nog diverse uitnodigingen voor een gratis verzorgende crème afgeslagen en op zoek gegaan naar Starbucks om daar lekker wat in de koelte te drinken en gebruik te maken van Wifi om contact te leggen met de andere helft van ons gezin. Prima relax fauteuil gevonden, koffietje erbij, niks mis mee.

Nadat we afgekoeld waren hebben we onze wandeling vervolgd en kwamen we terecht bij een hele mooie tuin die aangelegd was bij een kerk. Nu zie je in Amerika op bijna iedere hoek van de straat een kerk dus dat is niet zo bijzonder, maar deze mooie tuin had ook een begraafplaats. Deze was zo oud dat alles verwilderd was en er mensen begraven lagen sinds 1825! Bijzonder!

Toch weer verder door Kingstreet gelopen en richting strand gegaan. Het was extreem warm en we hadden geen zwemkleding mee, dus op zoek naar onze volgende stop. Weer een ander koffie tentje gevonden en contact gelegd met Michel en Thomas die inmiddels al weer onze kant op kwamen.

Een punt afgesproken waar we elkaar zouden ontmoeten en toen eerst gezellig met elkaar geluncht. Thomas had de dag van zijn leven gehad, enorm veel en bijzondere Mustangs gezien en hij was ook nog op de foto gegaan met een bekende Mustang-vlogger. Deze beste man, waarvan ik de naam niet heb onthouden, heeft daarna via Instagram ook nog Thomas zijn bericht geliked! Euforie ten top!

Met een volle buik nog heerlijk door Charleston gewandeld en de mooie omgeving in ons opgenomen en vastgelegd op camera. Daarna weer richting hotel gegaan om af te koelen en op te frissen.

De kids waren het behoorlijk zat en hadden eigenlijk geen zin om nog uit het hotel te gaan, dus ben ik samen met Michel naar Mount Pleasant gereden om daar even te rond te kijken en te genieten.

Heerlijk relaxed even samen weg en de boys vonden het ook geweldig.

Tijd om te gaan slapen en ons op te maken voor een lange reisdag zaterdag!