10e dag - Bryce Canyon National Parc

29 juli 2014 - BRYCE, Verenigde Staten

Vandaag is het dan zover, we gaan Bryce Canyon National Parc verkennen! Ons hotel ligt 3 miles voor de ingang dus dat is perfect. Michel is met Vincent naar de bakker gereden om stokbrood & kaneelbroodjes te halen. Stokbrood is groot genoeg om met z'n 4-en van te eten. Lekker ouderwets brood-ontbijt! Daarna op naar Bryce Canyon! We rijden vrij snel het park in en meteen zien we al heel veel mooie rotsformaties. Even gestopt bij Piraat Point, een van de vele mooie viewpoints! Daarna door naar Rainbow Point aan het einde van het park. Daar een heerlijke wandelingen gemaakt door het boven aan de rand van de Canyon. Ik had verwacht dat we echt de Canyon in zouden gaan maar dat kon hier niet. Dan maar weer terug richting Sunset Point en daar de Navajo Loop Trail wandelen. Daar gingen we dus echt de Canyon in, prachtig! We hebben een flinke afdaling gemaakt, veel mooie plaatjes geschoten en ineens hoorden we in de verte een flinke onweersknal!Dat was even schikken. Doorlopen of terug gaan?? We kozen voor de laatste optie, maar al snel begon het te regenen. Gelukkig konden we schuilen bij een flinke rots. Even gewacht tot het droog was en toen toch maar terug omhoog gelopen. Nog meer foto's gemaakt en boven aangekomen zagen we de Canyon helemaal dichttrekken. Ineens een paar dikke regendruppels, een gigantische donderslag, gevolgd door een vette hagelbui! We hebben heel hard naar de auto gerend maar wapenstok ons bot toe nat. Wat een ervaring! De hagelbui zette nog verder door en het onweer ook. Heel voorzichtig zijn we het park uit gereden en naar het hotel gegaan. Even natte spullen uittrekken en droge kleren aan! Wat een luxe!
De regen en onweer zette nog flink door en ons uitzicht werd beperkt tot zo'n 5 meter. Dan maar even relaxen op de kamer. Koffie apparaat aanwezig, koek en zopie aan boord, dus dat komt wel goed! Gelukkig hebben we alles wel zo'n beetje gezien want morgen moeten we weer een flinke rit maken.
De kids hebben nog even gezwommen in het binnen zwembad en net toen we bij de mannen gingen kijken kwamen ze ons al tegemoet lopen. Toen ze de zwemkleding in de hotelkamer hadden uitgehangen zijn we even naar Ruby's Giftshop gelopen en daar wat rond gestruind. Het weer werd niet beter dus verder gerelaxed en niet veel bijzonders gedaan. Vanavond gegeten bij de lokale Mac Donalds en dat was een prima burger!
Nu weer spullen verzamelen en inpakken en dan morgen naar Moab waar het National Parc The Arches ligt. Ben benieuwd!

1. Saskia:
    31 juli 2014
    Een echte avonturen dag! Waar zijn de foto's van de buien ?