Maandag 18 juli 2016 - Van Dallas naar Memphis

18 juli 2016 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Om half 8 opgestaan om op tijd naar Memphis te kunnen vertrekken.

Heerlijk ontbeten in ons Hilton Hotel, daar nog het verhaal van een serveerster aangehoord over de uitvaart van de 3 in Dallas doodgeschoten agenten die afgelopen vrijdag had plaatsgevonden. Het hele hotel zat vol met agenten uit het hele land. ’s-Middags kwam de uitvaartstoet op de snelweg voor het hotel langs. Enorm veel politieauto’s reden met sirenes en toen ze langs het Hilton Hotel de snelweg afsloegen was het aan het onweren en bliksemen. Precies toen ze de bocht door reden, was er een enorme lichtflits. Kippenvel-momentje!

Afgelopen donderdag zijn er ook weer 3 politieagenten in Baton Rouge doodgeschoten, dus het leeft hier heel erg onder de Amerikanen. In heel veel steden hangt de vlag half stok!

Uiteindelijk uitgecheckt en rond half 10 reden we de snelweg op. Verwachte aankomsttijd 16.30 uur.

Onderweg nog gestopt om te tanken en in de middag een broodje bij Subway gegeten. Meteen even wat boodschappen bij de Walmart gedaan, zodat we wat wasgoed kunnen wegwerken.

Rond 5 uur kwamen we uiteindelijk bij het hotel aan. Meteen maar even de badkleding aangetrokken om in het zwembad te plonzen. Daar aangekomen bleek echter het binnenbad gesloten, dus gingen we lekker buiten zwemmen. Via een omweg liepen we naar buiten, maar daar waren ze aan het schilderen geweest, dus er lagen overal verfresten en het zag er niet heel fris uit. Thomas en Vincent hebben nog even gespeeld maar Mies en ik zijn het water niet in geweest. Lekker opfrissen en aankleden en dan richting Memphis stad rijden!

Volgens alle berichten moesten we in Bealestreet zijn voor hét Memphis-gevoel. Wij dit adres ingevoerd in de navigatie en op weg gegaan. Naar mate we meer in de buurt van Bealestreet kwamen, werd de buurt steeds loucher! Hmmm, misschien hadden we het toch verkeerd??? Even een flink stuk door gereden en toen kwamen we in een betere buurt terecht. Parkeerplek voor de auto gezocht en de drukte opgezocht. Op de hoek van een straat zagen we een leuke hamburgertent (what else) genaamd Huey. Zag er leuk uit, lekkere menu's dus maar een plekje gezocht. Ik had een menu met 3 mini hamburgers, met allerlei variaties, frietjes erbij en klaar! Heerlijk gegeten! Na het eten maar weer op pad om op zoek te gaan naar Bealestreet, want we hadden ons laten vertellen dat dit om de hoek zat.

En inderdaad, 2 straten verder konden we afgaan op de muziek en neonlichten, we waren in Bealestreet aangekomen. Twee politieauto's en diverse agenten stonden aan het begin van de afgezette straat. Met alle commotie rond politieagenten, toch maar even geinformeerd of er iets gaande was. Dit was niet het geval, standaard procedure volgens de agent. Vooruit dan maar, doen of je neus bloedt en gezellig de drukte opzoeken. En inderdaad was het erg gezellig. Overal restaurants en bars, live muziek, super gezellig! Lastig blijft echter om in Amerika met kids een bar in te gaan. Iedereen moet namelijk 21 jaar of ouder zijn.....

Op een gegeven moment stonden we ook weer bij een tentje te kijken waar een man en vrouw heerlijke muziek maakten en zongen en toen weer even gevraagd of de kinderen mee naar binnen mochten. Omdat het nog vóór 21 uur was, mocht dat! Geen idee waarom, maar we konden in ieder geval naar binnen.

Heerlijk genoten van de muziek en een drankje! Na verloop van tijd weer aan de wandel gegaan richting de auto en naar het hotel gereden. Weer een dag voorbij! Maar wel een hele leuke afsluiting, lang leve Memphis!