11e dag - Op weg naar Moab - Arches National Parc

31 juli 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen rustig opgestaan, auto ingepakt en uitgecheckt! We hebben als ontbijt een lekker broodje bij Subway gegeten en zo hadden we een goede bodem om de reis te beginnen! Vandaag staan er weer ruim 400 km. op de planning dus we zijn wel zo'n 5 uur onderweg. Om 10 uur reden we weg en we hebben onderweg weer een bijzondere variatie aan landschappen gezien. Erg bijzonder om na iedere bocht weer een compleet ander landschap te zien. Zo is reizen in ieder geval niet saai!
De Highway lieten we op een gegeven moment achter ons en gingen we verder op de interstate. Rijdt wat sneller door, dus wel prettig. Door de grote vlaktes kun je heel ver kijken en zagen we in de verte heel veel donkere wolken, regen en onweer. Prachtige bliksemflitsen! Helaas voor ons kwamen we daar steeds dichterbij in de buurt ........... :-(
En ja hoor, het duurde niet lang voor er dikke regendruppels op onze voorruit kletterden en deze gingen heel snel over in dikke vette hagelstenen en binnen no-time gingen heel veel automobilisten op de vluchtstrook stil staan met gevarenlichten aan. Bijzonder, maar omdat wij niet kunnen inschatten hoe het hier kan spoken, zijn we ook maar even gestopt. Best eng al die hagelstenen die op de auto tikken en dan de donderslagen en bliksemflitsen erbij! Toen het even wat minder werd zijn we maar gaan rijden in de hoop dat we de bui uit zouden rijden. Verderop toch nog weer even gestopt omdat het weer zo te keer ging en daarna ging het goed en zagen we vrij snel weer blauwe lucht en witte wolken! Pffffff, dat hebben we ook weer doorstaan! Heftige ervaring hoor, je voelt je ineens heel klein en kwetsbaar tegen zoveel natuurgeweld!
Rond half 3 kwamen we in Moab aan, maar de lucht was inmiddels weer erg dreigend dus besloten we om eerst maar even in te checken bij het hotel. Dat was snel geregeld en we hadden een prima hotelkamer, wifi en zwembad.
Even gerelaxed op de kamer en toen kregen we het vervolg op wat we eerder op de dag hadden meegemaakt, een dikke vette onweersbui met harde regen en veel flitsen! Hmmmmm, het blijft ons achtervolgen!
Even rustig afgewacht op de hotelkamer tot alles voorbij was en toen het dorp gaan verkennen. Erg gezellig met veel authentieke cowboy winkels en leuke eettentjes! We kozen voor Zax. Zag er leuk uit en ze hadden een all you can eat pizza menu! Lekkerrrr!
Op de overdekte patio gezeten en heerlijk gegeten! Mies was op de zuinige toer dus dacht "goedkoop" een pitcher bier te bestellen want dat was goedkoper als 2 biertjes! Dat heeft hij geweten, want een pitcher is ongeveer 2 liter bier :-o
Maar, vol is vol! We hebben heerlijk en erg gezellig gegeten onder het genot van de soccer wedstrijd Manchester United tegen Inter.
Van Gaal in actie! Leuk om te zien.
Daarna naar de hotelkamer gegaan en nog even richting zwembad gegaan want het weer was aardig opgeknapt, de temperatuur was prima en het zwembad was tot 11 uur geopend! We hebben heerlijk gezwommen met z'n 4-en in "ons" privé zwembad! Toen was het om half 11 toch wel tijd om te gaan slapen!

1. Oma Lidy:
    4 augustus 2014
    Grappig dat je zo ver weg dan Louis van Gaal ziet!