12e dag - Moab verkennen

31 juli 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen wakker geworden met een strak blauwe lucht. Daar worden we blij van!!!!
In het hotel was geen mogelijkheid om te ontbijten, naar we kregen een kortingsbon voor een nabij gelegen restaurant om Pancakes te eten. Dat sprak ons wel aan, dus wij naar het Pancake-haus! Daar hebben we wentelteefjes gegeten, heerlijk! Wel wat veel (3 dikke witte boterhammen) maar we hebben enorm zitten smullen!
Toen op naar Arches National Parc! We hadden gisteravond overal winkels gezien die verhuur van UTV's deden (buggy voor 4 personen). Dat vonden de boys wel leuk om te gaan doen! Wij op diverse locaties bekeken en prijzen opgevraagd en toen toch maar de knoop doorgehakt! Wij gaan 4x4 rijden met een UTV!!! Alle papieren ingevuld, alle verzekeringen afgesloten en alle handtekeningen gezet dus ready to go! Helm op, bril op en off we go!
Aan de hand van een plattegrond had de medewerker ons uitgelegd hoe we het beste konden rijden. Al vrij snel wisten we de weg niet meer, dus even langs de weg vragen. Amerikanen zijn over het algemeen erg vriendelijk dus ik kreeg een hele tekening van de wasmachine-verkoper mee! In de herkansing! Deze route leek er meer op! Maar dan moeten we linksaf. Is dat nu of moeten we nog verder? !?? We gokken op nu! Dat is best een pittige route met heel veel stenen, rotsen en kuilen en weinig herkenning van iets dat op een weg lijkt. We besluiten om toch maar even terug te gaan! Pffffff, gelukkig dacht ik! De rechte weg verder vervolgd en uiteindelijk kwamen we op de juiste route terecht. Wel een ruigere, maar goed begaanbaar. Hier had ik wat meer vertrouwen in :-)
We reden tussen prachtige rode rotsen door en het was een geweldig gezicht! Zo immens groot, zo gevarieerd en zo adembenemend!
Halverwege op een soort kampeerterrein gestopt om wat te drinken. Dit was wel een mooie plek om Thomas z'n volgende wens in vervulling te laten gaan: hij wilde auto rijden! ?!
Ik ben voor de zekerheid maar even uitgestapt met Vin zodat vader & zoon rustig samen konden gaan klooien. Klooien was niet nodig want Thomas had het heel snel door en had de UTV snel onder controle! Grote grijns op zijn gezicht natuurlijk! !!
Goed, tijd om weer door te gaan met onze off-road route! We reden via een kronkelige bergweg helemaal naar boven naar Chicken Corner. Met een prachtig uitzicht over de vallei. Wederom bijzonder mooi!
Na weer de nodige foto's gemaakt te hebben zijn we via dezelfde route weer teruggereden. Alleen hadden we nog tijd over en konden we nog een leuke omweg nemen..........
Dit was er ook weer een van het kaliber "neem vooral geen moeder mee"!
De mannen vonden het fantastisch en Vin bleef maar roepen "harder papa" maar op een gegeven moment was ik genoeg door elkaar geschud en was het tijd om de UTV terug te brengen. Even afspuiten en aftanken en klaar er mee! Wel weer een prachtige ervaring rijker want met de auto kom je niet op zulke plekken!
Het was inmiddels al half 5 dus we hebben nog even wat boodschappen gedaan, gezwommen in het zwembad en toen weer gezellig gaan eten bij Zax. Dit keer zijn we voor de home made burgers gegaan! Overheerlijk!
En zo is er weer een dag voorbij gevlogen!
Morgen gaan we richting Lake Powell, maar we rijden eerst nog door Arches National Parc!

Tot morgen maar weer,!

1. Renata:
    31 juli 2014
    Wat een avontuur weer! Maar wel heel gaaf! Leuk om zo mee te lezen. Heel veel plezier maar weer!
  2. Saskia:
    31 juli 2014
    Lukas vindt het erg stoer dat Thomas auto heeft gereden! Wouter smult al bij wentelteefjes en ik ben weer benieuwd naar morgen.