16e dag - Op weg naar Palm Springs

4 augustus 2014 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Vandaag een flinke trip op de planning van bijna 600 km dus we zijn om 8.15 uur in de auto gestapt. We waren de hoek van het hotel nog niet om of er stond een gigantisch hert in het grasveld op z'n gemak gras te eten. Een enorm groot gewei, prachtig! We hebben bin de Grand Canyon heel vaak herten aan de rand van de weg gezien, mooi hoor!
Even wat foto's gemaakt en toen de highway op! Na ongeveer 15 min. Zagen we in de verte de regen al vallen en het duurde niet lang voor we de regen in reden. Een buitje van anderhalf uur en toen zagen we een stukje blauwe lucht, pffffff! Die blauwe lucht werd vrij snel weer ingeruild voor regen en nog meer regen. Aan het eind van de ochtend even gestopt voor wat verse broodjes en andere lekkernijen en na een klein uurtje weer verder gaan rijden. Aan de omgeving was duidelijk te zien dat we steeds meer richting woestijn gingen. Veel zand, cactussen en vlak grond en in het midden 1 lange weg die volgens de navigatie zo'n 95 km. lang was :-)
Na enige tijd zagen we in de verte heel veel zand opwaaien, dat bleek dus een zandstorm te zijn! Heel veel wind en je kon niets zien vanwege het zand! Hmmmmm, dat belooft wat! "Gelukkig" zagen we op een gegeven moment weer wat donkere lucht, dus er zat weer regen aan te komen. En hoe! !!!! Het begon enorm te storten en er kwam een partij water naar beneden, geen houden aan! Bijzonder! Maar hierdoor veranderde de lange rechte weg (met hoge hobbels en lage dalen) in een waterbaan. Een hobbel ging goed, maar als de weg weer daalde moesten we flink door het water heen. Lang leve onze Yukon! Jippie ay yee! Rijden met die SUV! We konden ons goed door het slechte weer heen worstelen. Wat waren we blij toen we de I10 (interstate snelweg) op konden! Maar met de regenval was het helaas nog niet gedaan. Het bleef hozen! Na een intensieve reis (met een TOP chauffeur) reden we Palm Springs binnen. Na een kilometer stond er een politie auto met zwaailichten middenop de weg en moesten we omrijden. Toen zagen we dat de weg blank stond! Slik! We zijn heel voorzichtig aan de detour begonnen, maar het water bleef maar stijgen. Rustig blijven rijden en dan komt het goed, was Michel's advies. Hmmhmm! Het was heel bijzonder om mee te maken, alles stond onder water, er waren mensen met een zwemband in de straat aan het drijven en anderen stonden met hun auto stil langs de weg en dik in het water! Na enige tijd ging de weg iets omhoog en werd de weg wat droger. Gelukkig lag ons hotel in het hoger gelegen deel van de stad, dus hier was het wel nat maar niet overstroomd! Ondanks de regen was de temperatuur erg aangenaam. Vlak nadat we hadden ingecheckt werd het droog en zijn we richting het centrum gereden. Gelukkig stond het hier niet blank. Even rondgewandeld en wat gegeten en toen weer naar het hotel gegaan. Er is een heerlijk buiten zwembad met Hot tub en we hebben een kamer aan het zwembad, dus tijd voor een verfrissende duik! Lekker met z'n allen gezwommen, op ons terras nog wat gekletst en gedronken met een temperatuur van zo'n 27 graden (!!) en nu bijna tijd om te gaan slapen. Maar wat een spannende dag hebben we achter de rug zeg! De mannen vonden het geweldig, maar ik ben blij dat het allemaal weer goed afgelopen is ;-)
Welterusten!

1. Saskia:
    4 augustus 2014
    Krijg al de kriebels bij het lezen van deze weerstormen helden! Applaus voor Michel. Blij dat jullie oke zijn. Genieten nu maar in de hot tube en zwembad.
  2. Renata:
    5 augustus 2014
    Wat een avontuur weer zeg! Het weer lijkt inderdaad op z'n kop te staan.
  3. Fred:
    6 augustus 2014
    Ik lees niets onherkenbaars :-)
    Bij ons was het ook aardig aan het hozen en dan is het inderdaad even spannend op een weg waarbij er DIPS in zitten.
    Maar lang leve de 4WD, die ik op dat soort momenten wel voor de zekerheid activeer. En ook lekker om een SUV te hebben die hoog op zijn poten staat :-)
    Groet, Fred