Dinsdag 12 juli 2016 - Reis van Tallahassee naar New Orleans

12 juli 2016 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Lekker op ons gemakkie wakker geworden, gedouched en aangekleed en toen naar beneden afgezakt om gebruik te maken van het aangeboden ontbijt. We vonden de keuze wat beperkt, maar later bleek dat het ontbijt tot 9 uur geserveerd werd en aangezien wij een kwartier voor tijd aankwamen, moesten we ons best doen om nog wat bij elkaar te sprokkelen. Gelukkig was er genoeg beslag om wafels te maken, dus Vincent heeft heerlijk gegeten! Bagels waren ook nog aanwezig, koffie, thee en sap ook, dus met een yoghurtje erbij was het meer dan genoeg.

Uitchecken en op weg naar New Orleans! Een flinke reis van 630 km!

We hebben nog even getwijfeld of we via Appalachio National Forrest zouden rijden, maar dat was meer dan een uur langer en aangezien de reis lang genoeg duurde, hebben we dit overgeslagen. Dan maar richting Pensacola om een blik te werpen in het National Naval Air Museum. Toen we in de buurt van Pensacola waren was het erg regenachtig en bleek de afstand naar het museum niet echt op de route te liggen, dus zijn we verder gereden. In de stad Mobile kwamen we langs USS Alabama, het Amerikaanse oorlogsschip dat gebouwd is in de Tweede Wereldoorlog. Daar hebben we even een kijkje genomen op het terrein waar ook allerlei oude vliegtuigen, tanks en herdenkingsmonumenten waren. Onze kennis van tanks e.d. is weer even wat opgeveizeld!

Door naar New Orleans, wat ongeveer een uur bij Mobile vandaan ligt. Uiteindelijk kwamen we rond 4 uur bij het hotel aan. Wat een andere stad is New Orleans zeg! Ons hotel lag in The French Quarter, dus midden in het centrum van de stad. Smalle straten en alles volgebouwd. Even wat anders dan wat we tot nu toe in de Verenigde Staten hebben gezien!

We konden de auto bij het hotel parkeren, dus dat was heel fijn. Koffers boven neergezet, opgefrist en de omgeving gaan verkennen. Het lastige was, dat de kids onder de 21 jaar niet in een bar mogen komen. Dus even rondje French Quarter gedaan om een leuke tent te vinden waar we iets konden drinken mét kinderen. Bij de receptie van ons hotel hadden we een plattegrond meegekregen, maar daar werd expliciet aangegeven dat we beter niet in een bepaald gedeelte van de wijk konden komen ….. Hmmmm, dat geeft toch geen fijn gevoel. Maar goed, we zijn aan het wandelen gegaan en uiteindelijk bij Decature Street (vlakbij de Mississippi River) hebben we een gezellig restaurant gevonden. The Cresent Brewery! Eigenlijk dus een bierbrouwerij, maar daar hebben we uiteindelijk ook heerlijk gegeten. Michel en Thomas aan de home-made hamburger, Vincent aan de Amerikaanse ribben en ik heb een heerlijke crispy chicken salad gegeten. Echt allemaal bijzonder lekker!

Na het eten weer verder in The French Quarter rond gelopen. Er zijn echt heel veel mooie huizen, met de typische New Orleans-style balkons en gekleurde gevels. Heel gezellig! Er zijn echter ook heel veel panden die in vervallen staat zijn. Ook veel zwervers/daklozen op straat.

Redelijk bijtijds weer richting het hotel gegaan, omdat we allemaal wel heel moe waren. Door de hitte en de vochtigheid, is het wel even wennen! Dus rond de klok van 10 uur lagen we allemaal uitgeteld in bed. Overigens wederom heerlijke bedjes!

Ons slaapavontuur kan beginnen!