Woensdag 13 juli 2016 - Dagje New Orleans

13 juli 2016 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vanmorgen voor het eerst door de wekker gewekt! Deze hadden we steeds om 8 uur ingesteld, maar we waren iedere keer al eerder wakker. Toch best last van jet-lag gehad. Maar wel een flinke inhaalslag qua slaap gemaakt!

Op naar de Coffee-lounge voor ons ontbijt. Uiteindelijk was het al half 10, dus kwamen we weer aan het einde van de ontbijttijd aan. Dat moeten we toch anders gaan doen! Toch weer lekker een bagel gegeten, de jongens wafels en dan heb je met koffie en een sapje erbij toch een heerlijk ontbijt!

Op naar de Natchez radarstoomboot voor een tochtje op de Mississippi River! Lekker uitwaaien met deze broeierige warmte!

Onder het genot van live jazz muziek hebben we een flink eind op de Mississipi rivier gevaren. Onderweg nog regen en flinke onweer gehad, maar we zaten op een goede droge plek. Echt heel veel grote transport schepen gezien. Lekker relaxed rond gekegen en foto's gemaakt. Helaas weinig wind, dus het was toch weer flink zweten geblazen!

Na een uurtje of 2 waren we weer terug op de plek van vertrek. Langs the Riverwalk gewandeld en even bij de shoppingmall gestopt om binnen af te koelen en een broodje te eten. Even gewacht tot de onweersbui met flinke regen voorbij was en toen naar Canalstreet gelopen. Dit ligt vlak bij de Business District en is een wat beter en luxer deel van New Orleans dan The French Quarter. Ook weer mooi om te zien! Dit hotel heeft een zwembad met zoutwater! Best bijzonder, maar voor de kids geen dilemma om te gaan zwemmen.

Mies en ik hebben heerlijk bij het zwembad gezeten, wat gedronken, gekeken wat we nog moesten zien in New Orleans en wat plannen gemaakt.

De jongens waren aan het spelen met twee Amerikaanse kids die uit Texas kwamen. Meteen even een gesprekje aangeknoopt met "grandma" en zij kwam uit de buurt van Dallas! Zij vertelde dat het erg leuk is om bij de Stockyards te gaan kijken om te proeven van het echte Texas! Verder vond zij Sixflags erg leuk voor de kids. We zullen zien!

Op de hotelkamer even gedoucht, opgefrist en weer op weg naar The French Quarter. Bourbonstreet stond nog op onze to-do-list. Prachtig om te zien wat daar allemaal gebeurt! Verklede mannen (travestieten), schaars geklede dames, kinderen die op plastic emmers drummen om geld te verdienen, dronken vrouw die van de ene kant van de straat naar de andere kant loopt en hele verhalen verteld, Voodoo-winkels, heel veel daiquiris bars en ga zo maar door. Een eye-opener! En natuurlijk heel veel live muziek. Geweldig! This is the real New Orleans!

Bij de Mac even een broodje hamburger gegeten, wat drankjes bij Walgreens gehaald, koffie bij Starbucks en dit op onze hotelkamer lekker opgedronken.

Al weer een dag voorbij! Zucht, het gaat best snel allemaal!