Zondag 17 juli 2016 - Dagje Dallas

17 juli 2016 - Dallas, Texas, Verenigde Staten

Heerlijk geslapen in onze heerlijke zachte bedden! Tot nu toe hebben we steeds goede hotels gehad met fijne bedden en matrassen. Dat is wel eens anders!

Nu op naar de 18e verdieping om ons ontbijt in de Executive Lounge te nuttigen. Mooie luxe ruimte, een hele koelkast vol met flesjes sap, water, allerlei soorten limonade, yoghurt, meld, chocomelk… Dan nog een buffet met scrambled eggs, bacon, toast, bagels, diverse zoete broodjes en muffins, vers fruit, koffie, thee. Dat was het zo’n beetje! Keuze genoeg en heerlijk ontbeten.

Daarna naar de stad gereden om op zoek te gaan naar Gasmonkey Garage, de garage waar het gelijknamige televisieprogramma wordt opgenomen. Thomas herkende het meteen. We waren er al om half 11 en de winkel ging pas om 11 uur open. Binnen no time kwamen er veel meer mensen aan. Iedereen op zoek naar een T-shirt of blik op Richard Rawling, de eigenaar van de tent. Tijdens het wachten spraken we een beveiliger en die vertelde dat de garage niet open is voor publiek omdat daar de opnamen gemaakt worden. De dag ervoor had Richard wel een commercial opgenomen voor een of ander bedrijf en daarmee had hij een “burnout” gemaakt. Ik heb me laten vertellen door Thomas dat dit met spinnende banden wegrijden is, zodat er een zwarte streep op de weg ontstaat. Dat hadden we dan gemist, jammer! Om 11 uur konden we de shop in en hebben de heren alle drie een Gasmonkey Garage shirt gescoord en we hebben voor Tommy en Sam ook nog een shirt meegenomen.

Toen weer op weg om naar de plek te gaan waar John F. Kennedy was neergeschoten. De auto op een openbare parkeerplaats gezet en toen naar Dealy Plaza gewandeld. Wederom erg warm!

Daar aangekomen waren er allerlei herdenkingsmonumenten en teksten en tekeningen van de route die Kennedy gereden heeft en van waar geschoten is etc. Erg indrukwekkend, omdat Amerikanen alles flink uitvergroten. Op de weg waar Kennedy daadwerkelijk beschoten is, staat midden op de weg een wit kruis getekend. Er rijden steeds auto’s overheen, maar als het stoplicht op rood staat, gaan mensen midden op de weg staan om een foto te kunnen maken op DE plek! Verder allerlei standjes met de verkoop van rondleidingen en boeken. Ik kan de mannen niet motiveren om een toer te nemen, dus kijken we zelf nog even in de rondte en lopen dan nog even door het centrum op zoek naar een tentje om wat af te koelen en te drinken. Leuke hippe bar gevonden dus daar wat gedronken. Onder het genot van een lemonsoda even mijn zus gebeld om bij te kletsen over hun reisavontuur naar de Verenigde Staten. Zij hadden hun eerste dag in Boston. We hebben allebei een Amerikaanse telefoonkaart gekocht, zodat we onderweg op internet kunnen zoeken en elkaar kunnen bellen in de USA. Handig voor als we elkaar later ontmoeten!

Na de verkoelende drankjes toch weer de warmte in om naar de auto te lopen. De kids wilden niet meer in de zon lopen, dus zijn we richting outlet-shopping Grand Prarie gereden. Daar hebben we nog een paar mooie nike’s voor Michel gescoord en toen zijn we richting Gasmonkey Bar & Grill gereden om daar een overheerlijke hamburger te eten. Aangezien we de lunch hadden overgeslagen gingen we bijtijds naar Gasmonkey Bar & Grill, want het was niet mogelijk om te reserveren. We wilden niet het risico lopen dat alles vol zat, dus waren we er om half 5. Prima tafel weten te bemachtigen en een super heerlijke hamburger gegeten met homemade fries. Super lekker! Michel had een broodje met pulled pork en dat was ook bijzonder lekker. Het was een erg leuke tent om te eten. Stoere mannen tent met muziekpodium. Er werd van alles opgebouwd, maar wij hebben niet gewacht tot het optreden. Tijd om weer naar het hotel te gaan en dan toch nog even afkoelen in het zwembad. Heerlijk!

’s-Avonds onze spullen weer een beetje bij elkaar gezocht, ingepakt en gezorgd dat we maandagochtend op tijd weer konden vertrekken richting Memphis. Te rijden kilometers is 728!! Dat wordt dus wel een flinke tocht.