13e dag - Op weg naar Lake Powell

2 augustus 2014 - Powellmeer, Verenigde Staten

Vandaag om 7 uur opgestaan want we wilde nog even in Arches National Parc kijken voordat we naar Lake Powell rijden! Even over 8-en verlieten we het hotel om even bij de lokale City Supermarket onze ontbijtspullen te kopen want we wilden ontbijten in Arches National Parc! Bepakt en bezakt met bagels, cream cheese, jus d'orange e.d. gingen we op pad!
Vlak voor Moab ligt Arches National Parc, dus we moesten een stukje terug rijden. Het was heerlijk weer met een strak blauwe lucht. We zijn rustig het park ingereden en hebben op de eerste picknickplaats een stop gemaakt en lekker ons ontbijt genuttigd! Mooi uitzicht erbij en genieten maar!
Toen doorgereden naar diverse viewpoints en uitgestapt bij de Arches. We blijven ons steeds verbazen over de wisselingen van het landschap, het ene nog mooier dan het andere. Ook nu was het allemaal weer prachtig! Ik heb al ruim 1300 foto's gemaakt. Moet thuis maar even gaan uitzoeken :-)
Nadat ik diverse bogen heb vastgelegd op de gevoelige plaat, wordt het tijd om richting Lake Powell te gaan, want dat is toch ook weer ruim 400 km rijden. Dus rond 11 uur ging de reis naar Page (plaatsje bij Lake Powell).
Onderweg weer hele andere natuur gezien en weer hele mooie rotspartijen. In het begin nog heel wat foto's gemaakt, maar op een gegeven moment was ik er wel even klaar mee. Onderweg weergeven een stop gemaakt bij een grote supermarkt om koffie voor ons en ijs voor de kids te halen.
Daarna filmpje aan voor hen en we rijden weer verder.
Rond half 4 kwamen we aan bij ons hotel in Page. Het was lekker warm dus we bleven even uitblazen op de koele hotelkamer. Na een uurtje kreeg ik weer de kriebels en moesten we in actie komen. Van de receptioniste hadden we de tip gekregen om naar Horse Shoe Bend te gaan, vlakbij! Dus wij als brave toeristen op pad met haar plattegrondje. Nog langs een scenic route gereden met uitzicht op het meer en de Canyon Dam. Mooi hoor!
Toen door naar de bewuste plek! In de verte was het al weer donker en zagen we af en toe wat lichtflitsen. Hmmmmm, daar werden we niet blij van! Maar we wilden erg graag kijken, dus vooruit maar! Eerst moesten we een heuvel op lopen. Toen bleek dat we nog een heel eind naar beneden moesten afdalen. Door het zand dus dat was op zich goed te doen. Aan het einde van het zand kwamen we op een rots (klif) uit en keken we recht op de Horse Shoe Bend. Een rots in de vorm van een hoefijzer, omgeven door groen turkoois water. Wat een prachtig zeg! Absoluut de moeite waard om naar te kijken. Maar toen begon het ineens toch te druppelen. En ook te donderen en lichten. Dat is dan toch wat minder leuk, teruglopen in zo'n open vlakte met lage struiken! De regenbui zette flink door en binnen mum van tijd waren we lekker nat geregend. Zo snel mogelijk naar de auto gelopen en richting hotel gereden. Natte kleding weer uitgetrokken, lekker een warme douche genomen en daarna opgetut naar het centrum gereden. Het was inmiddels droog, maar er bleef een dreigende lucht hangen. We zijn gaan eten bij een Mexicaans restaurant en daar hebben we heerlijk gesmuld van fajitas, kippenvleugels en nacho's! Heerlijk!
Later op de avond weer terug naar het hotel en de spullen weer klaargezet voor het vertrek de volgende dag!

1. Saskia:
    2 augustus 2014
    Weer een mooi verhaal 1300 foto's. Je kan overdrijven! Hihi. Die wandelingen van jullie zijn wel pittig. Op naar de volgende dag. X Sas
  2. Renata:
    2 augustus 2014
    Hmmmm, lekker hoor, Jif op brood! ;-)