14e dag - Op weg naar The Grand Canyon

3 augustus 2014 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag een redelijk korte reisdag van zo'n 200 km. van Page naar Tusayan (Grand Canyon). Om 7 uur opgestaan en na het douchen en aankleden lekker genoten van een complementary (= gratis ;-)) ontbijt met zelf gebakken wafels, toast, scrambled egg's, jus d'orange, creals met melk en vers fruit! Met flink gevulde buiken gingen we op weg naar de haven van Lake Powell om deze eens te bekijken met zon en een blauwe lucht! Het was een stralende dag! Op weg naar de haven reden we langs de Glen Canyon Dam. Daar wordt door de kracht van het water ook weer energie opgewekt ( net als The Hoover dam in Las Vegas). Langs een aantal mooie viewpoints gereden en bij de haven even rond gekeken. Het water is turkoois blauw en heel helder. We zagen enorme karpers langs de kade zwemmen en verder hebben we weer genoten van de mooie bergen en rotsen. Om een uur of half elf zijn we met een lekkere cappuccino van Starbucks gaan rijden.
In de grote steden stikt het van de Starbucks, maar in de natuur parken kennen ze vaak alleen maar gewone koffie en geen cappuccino :-(
Op weg naar Tusayan! Volgens de navigatie van het ongeveer 2,5 uur rijden. De weg was recht toe recht aan maar de omgeving was weer continue aan het veranderen. Na 2 uur reden we al via de oostkant het Grand Canyon National Parc binnen. Prachtig uitzicht op de kloven! Meteen op de route al een paar stops gemaakt bij de viewpoints. Heel mooi, enorm groot en zeer indrukwekkend! Weer heel anders dan wat we tot nu toe gezien hebben!
De kids waren na deze autoreis wel toe aan wat ontspanning, dus was het na het inchecken tijd voor een duik in het zwembad. Het zonnetje scheen aardig, dus we hebben lekker gerelaxed en gezwommen. Na het zwemmen de omgeving maar even verkennen! Tusayan is een klein dorp, dus alles op loopafstand. Op een gegeven moment merkten we wat commotie bij een parkeerplaats en toen zagen we in de verte 3 herten lopen, Ze waren uit het bos gekomen en liepen op de parkeerplaats, zo zie je weer Hoe dichtbij de natuur is.
Op zoek naar een restaurant voor het avondeten leek het ons wel gezellig om in een echt steakhouse te eten, dus kwamen we bij Yippy-ai yee terecht dat er gezellig uit zag! Daar gingen we aan de steak, spareribs, BBQ porc chops en voor mij een hamburger. Geen frites maar gepofte aardappel met maïs & bonen. Zo hoort het maar de kwaliteit viel ons toch wat tegen. We gaan gewoon steeds meer eisen stellen! Maar het had gesmaakt en we wilden de sunset in The Grand Canyon graag meemaken, dus we moesten tempo maken om nog op tijd te zijn. Helaas was de afstand naar een viewpoint toch wat verder weg dus toen we aankwamen was de zon al ondergegaan, jammerŕrr! Maar ondanks dat, was het toch prachtig om The Grand Canyon in schemer te zien.
Toen maar weer terug naar de hotelkamer en nog even relaxen met de mannen. En de plannen voor de volgende dag doornemen!