20 juli 2014 - 2e dag in San Francisco

21 juli 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen weer bijtijds wakker (half 7) maar lekker rustig aan gedaan en om half 9 weer aan het wandelen geslagen. Op de hoek van onze straat was een lokale markt met allemaal groente en fruit. Het was een chinese markt met ze tropische vruchten en natuurlijk heel veel (oude) Chinezen. Grappig om te zien. Via een andere route richting Fisherman's Warf gelopen om te ontbijten bij onze favoriete tent, Boudin. Mies aan een gevuld rond brood met scrambled egg's & bacon en Thomas & Vincent aan de wafel met vers fruit en slagroom. Lekkere koffie erbij en ontbijt was compleet! Om half 11 richting Pier33 gelopen om op de boot naar Alcatraz te stappen. Amerikanen zijn gek op rijen maken en controle's, dus ook hier weer netjes opstellen in rijen en tig keer je kaartjes controleren .......!
Mooie tocht op de boot naar het eiland gemaakt en daar een audio tour gevolgd. Erg handig, ook omdat het in het Nederlands gesproken was, erg handig voor Vincent ;-)
Indrukwekkend en interessant, mooie ervaring! Na een miezerige ochtend trokken de wolken weg en kwam het zonnetje een beetje door. Na de boot reis terug hebben we bij Players op Pier39 lekker wat gedronken en zijn daarna weer terug gewandeld naar Fisherman's Warf. Doorgestoken naar Ghiradelli Square en daar even rond gewandeld. Door naar Lombardstreet over de heuvels en het kronkelige straatje. Langs de Victoriaanse huizen gewandeld richting Powellstreet. Daar lekker een pizza gegeten en rustig naar het hotel gewandeld. Nog even bij de CVS super wat water e.d. gekocht en op onze kamer nog wat gedronken. Even de voorbereidingen voor de nieuwe dag doorgenomen en nu lekker slapen!