3 dag - Op weg naar Yosemite National Parc

24 juli 2014 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Voor de verandering was ik weer om 4 uur wakker, best jammer! Maar uiteindelijk om half 6 toch weer in slaap gevallen!
Afijn, vandaag mochten we de huurauto ophalen en konden we richting Yosemite National Parc vertrekken. Spullen ingepakt en op de hotelkamer klaar gezet en wandelend richting autoverhuur gelopen. Wat voor mooie Jeep Grand Cherokee zou daar voor ons klaar staan?!? Het bleek een kleinere Ford Captiva te zijn :-( maar daar hadden we niet voor betaald! !! Er was geen andere auto beschikbaar dus moesten het er maar mee doen. Daar waren wij het natuurlijk niet eens dus werd de manager erbij gehaald. Uiteindelijk vertrokken we (tegen betaling van een meerprijs natuurlijk) met een veel grotere GMC Yukon, 5.3 liter V8, ziet er uit als een Chevrolet Tahoe, en ineens had ik 3 greinzende mannen om me heen. Wat een slagschip zeg! Alles elektrisch, leer, stoelverwarming en ga zo maar door. Even wennen voor mij, maar blije gezichten in de auto is ook wat waard ;-).
Even cruisen door de stad op weg naar het hotel en daarna op weg naar de nieuwe bestemming! Even een omweg via de Golden Gate Bridge om wel te kunnen zeggen dat we over DE brug gereden hebben. Via een mooie sight-seeing route op weg naar Yosemite National Parc. Onderweg nog even gestopt bij de Walmart om wat drank & een koelbox te kopen en weer door! Sanitaire stop gemaakt bij een Mexicaanse supermarkt waar de boys meteen wat Mexicaanse koeken moesten inslaan. Via een kronkelige weg (ca140) weer onze rit vervolgd. Nog voor aankomst in El Portal zag Michel aan de rechterkant van de weg al ons hotel. Snel ingecheckt en de Kids konden even plonzen in het zwembad. Het was best warm buiten, zo'n 32 graden. Heerlijk met een zonnetje, top!
Na een uitgebreide plons konden we de Kids overhalen om in het lokale restaurant (luxe cafetaria) een hamburger te eten. Dat was een heerlijke maaltijd! Mams aan de chicken fajita, smullen maar!
Na de maaltijd nog even lekker op het terras wat gedronken, gekletst en gelezen. Toch weer snel voorbij zo'n dag zeg!

1. Saskia:
    31 juli 2014
    Waar is foto van DE jeep!