20e dag - Laatste dag Los Angeles

11 augustus 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag staat Hollywood op onze planning. We hadden bedacht om rechtstreeks vanuit ons hotel daar naar toe te gaan, maar de boys wilden nog even langs Rodeo Drive, dus zijn we daar eerst gestopt voor een ontbijt. We hebben de auto geparkeerd in een parkeergarage in Beverwijk Hills. Kaartje uit de automaat bij de slagboom gehaald en geprobeerd een plekje te vinden. Dat bleek niet makkelijk! Heel veel plekken waren gereserveerd of aangeduid met valet parking. Na 2 rondjes rijden kwam er een medewerker naar ons toe en wees een plek aan. Auto geparkeerd en de sleutels moesten worden ingeleverd. Het was valet parking maar we hoefden niet extra te betalen, behalve een tip! Hmmmmm, beetje vreemd maar vooruit maar!
Sleutel afgegeven en de parkeergarage verlaten. We kwamen uit op een terrein van Beverly Hills Garden. Prachtige tuinen met fontein, omgeven door allemaal restaurants. Heel gezellig! Iedereen zat in het zonnetje te ontbijten of koffie te drinken dus dat hebben wij ook maar gedaan. Bij Bouchon hebben we heerlijke broodjes gehaald en een voortreffelijke cappuccino en in het zonnetje hebben we al dit lekkers verorberd. Lekker decadent, maar dat moet kunnen in Beverly Hills ;-)
Daarna nog even over de Rodeo Drive gewandeld en mensen & auto's bekeken. Het is alleen maar "zien en gezien worden". Hele bijzondere auto's en heel veel echte rijke mensen en bodyguards. Wel grappig om te zien!
Toen op naar Hollywood! De boys wilden niet in zo'n belachelijke toeristenbus zitten, dus gingen we met eigen auto op pad! Maar hoe kom je nu langs de huizen van de "rich andere famous"?! Door een "star map" te kopen (voor veel te veel geld, maar daar kwam ik iets te laat achter ....)!
Afijn, ik met korting een map gekocht waar een route was uitgestippeld die langs de huizen van bekende sterren voerde. Op alfabet was alles aangegeven en het was de 2014 versie ;-)
Wij op pad volgens de route op de kaart. Heel veel mooie heggen gezien en daar achter zaten de huizen van o.a. Christina Aguilera, Dr. Phil, Neil Diamond, Sylvester Stallone en ga zo maar door! Prachtig hoor! Maar goed, we hebben af en toe hele mooie huizen gezien alleen weten we niet precies wie er nou woont. Lekker belangrijk! We hadden het vrij snel gezien dus onze koers ging door naar Hollywood! We zijn de Sunset Boulevard een heel stuk afgereden en had en al aardig wat gezien toen we de auto parkeerde op Vine Street. Daar vandaan een flink stuk terug gelopen op Hollywood Boulevard. Heel leuk om al die Hollywood thema's te zien. En op iedere hoek van de straat kun je een "tour" boeken om bij de sterren te kijken.
Wij hebben heerlijk gegeten bij een soort Ierse Pub, hebben vanuit een winkelcentrum nog foto's gemaakt van de HOLLYWOOD letters en zijn toen weer terug gelopen naar de auto. We zouden nog even richting Melrose Avenue & 3rd Street gaan omdat dit zo'n gezellige wijk moest zijn. Het zag er inderdaad erg leuk uit, maar we waren het winkelen wel zat, dus zijn we toch maar richting Santa Monica Pier gereden, zodat de kids daar een laatste blik konden werpen. Nog even bij Muscle Beach gekeken en even met onze voeten de zee ingelopen en toen was het tijd om naar het hotel te gaan!
Ons "laatste avondmaal" bestond uit een hamburger van de Mac Donalds die bij ons hotel zat ........ Op verzoek van Vincent :-)
Nog even met z'n allen wat gedronken op de kamer en toen gaan slapen.
Geestelijk voorbereiden op de terugreis .....