4e dag - Yosemite National Parc - Op zoek naar de Sequoia Trees!

24 juli 2014 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na een heerlijke nacht slapen, waren we toch weer bijtijds wakker, dus om half negen zaten we in de auto op weg naar de Mariposa Grove, op zoek naar de gigant sequoia trees. Onderweg allemaal mooie natuur en bergen gezien en even gestopt bij Bridevail Falls. Een mooie rotspartij in de bossen met een hoge waterval. Niet extreem groot maar wel leuk om te zien. Bovendien konden de jongens een heel eind op de rotsen naar boven klimmen! Toen weer onze weg vervolgd naar Yosemite National Parc. Bij de entree meteen een jaarbasis gekocht zodat we van alle Nationale Parken gebruik kunnen maken, erg handig. Een lange kronkelige weg richting de Mariposa Grove gereden en toen kwamen we bij de parkeerplaats aan. VOL! Rijd je zo'n eind om de Sequoia's te zien, is de parkeerplaats vol, arghhhh! Maar, we laten ons niet kisten, ik moet die bomen zien! We hebben even in de rondte gereden en nog even bij de parkranger gevraagd hoe het kon dat er zo weinig parkeerplaatsen waren, maar toen bleek dat 2 miles verder de grote parkeerplaats was, maar die was vol. Na een half uur mochten we wel weer doorrijden. Dus nog even geduld hebben! Dat hadden we wel en binnen 15 min. konden we doorrijden! Auto geparkeerd, plattegrond gekocht en een mooie wandelroute van zo'n anderhalf uur uitgezocht. In eerste instantie een beetje met de meute meegelopen en veel mooie Sequoia's gezien. Wat een enorme hoge, grote en mooie bomen zeg. Dan voel je je echt heel klein. Er waren heel veel eekhoorns. Mooi om te zien hoe ze op hun gemak een dennenappel opeten! Toen op advies van de Park Ranger een andere route richting parkeerplaats genomen. Deze was minder toeristisch. Heerlijk die stilte! Alle tijd om de eekhoorns te bekijken en te fotograferen. Opeens zag Thomas zelfs een hert! Camera mee en Thomas ging heel voorzichtig proberen om dichtbij foto's te maken. Hij was heel goed bezig, tot er opeens naast hem een hert opsprong en het bos in vluchtte. Volgens mij sprong Thomas van schrik bijna net zo hoog als het hert! Wat een mooie ervaring zeg! Vol adrenaline vervolgden we onze weg richting de auto. We moesten dezelfde route weer terugrijden en toen zijn we even omgereden om via Yosemite Village te rijden. Daar konden we de mooie rots El Capitan bewonderen. Het bewonderen hebben we vanuit de auto gedaan, want de kids waren redelijk brak. Even gestopt om een ijsje te eten en toen weer richting hotel om nog lekker te zwemmen. Het zonnetje scheen en het was heerlijk warm dus eind van de middag hebben we lekker met zo'n allen gezwommen! 'S-avonds weer gegeten in ons "eigen" restaurantje en dit keer was de caesar salade aan de beurt! Heerlijk! Mies & Thomas hadden de fajita en Vin natuurlijk de burger! Na het eten lekker op ons terras achter de hotelkamer gezeten en yahtzee gespeeld. Rond 10 uur waren onze accuutjes werd leeg en was het bedtijd!

1. Saskia:
    31 juli 2014
    Fijn dat het goed gekomen is. Leuk van de dieren in het bos