5e dag - Op weg naar Death Valley

24 juli 2014 - Furnace Creek, California, Verenigde Staten

Tijd om onze spullen weer in te pakken en te vertrekken naar onze volgende bestemming, Death Valley!
Om daar te komen moeten we een heel eind door Yosemite National Parc rijden. Via de Tioga-pass die alleen in de zomer open is. Prachtige route vol mooie uitzichten maar ook weer heel veel bochten! Nog even gestopt bij Senaya Lake en wat foto's gemaakt. Toen weer door, want we hadden een lange reisdag voor de boeg. Het duurde best lang voor we het park uit waren maar we hebben heel veel mooie natuur gezien! Onze lunchstop moest Bishop zijn. Daar zit Erik Schat's Bakkerij en daar moet je even geweest zijn! Spritsen, koeken, Delfts blauw, sheepherders bread ......... Even een stukje Nederlandse nostalgie proeven!
Van Wino hadden we ook door gekregen dat aan de overkant Holy Smoke BBQ zat met heerlijk vlees. Keuze was snel gemaakt door de mannen! Maar, het moet gezegd worden: het waren heerlijke broodjes met vlees!
Met onze buiken vol konden we om half 2 weer doorrijden. Volgens de navigatie was het nog zo'n 270 km. Rijden in de bergen en woestijn kan dan wel even duren. Het was een bijzondere reis met landschappen die af en toe wel op een maanlandschap leken! Heel bijzonder en mooi. Maar in Death Valley stonden borden langs de weg met het advies de airco uit te zetten om oververhitting van de auto te voorkomen. Slik! Wij gewoon doorgereden maar op een gegeven moment liep de temperatuur aardig op, dus toch de airco maar uitgezet. Na de bewuste klim gingen we weer dalen en kon de airco aan. Ondertussen liep de temperatuur buiten op naar 47 graden en uiteindelijk bereikten we 50 graden Celsius! !!!! Nog nooit meegemaakt, wat een hitte!
Nadat we bij Furnace Creek aankwamen zijn de kids meteen gaan zwemmen. Het is onvoorstelbaar Hoe warm het is. Gelukkig staat er wel wat wind! Mies en ik hebben even wat in het restaurant gedronken en de kaart voor het avondeten bekeken. Zag er goed uit, dus kids uit het zwembad gehaald en gaan eten. Kwaliteit viel wat tegen, maar de buikjes zijn weer gevuld!
Na het eten even gerelaxed en om half 9 nog even naar het zwembad gegaan, in de hoop dat de temperatuur dan iets beter is. Zwembad is tot 11 uur open, dus we hebben de tijd!
De rest horen jullie morgen!

1. Oma Lidy:
    24 juli 2014
    Geweldig leuk om te lezen, maar ik mis de foto's!