Donderdag 14 juli 2016 - Reis naar Houston

14 juli 2016 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Vandaag staat er een flinke reis op de planning, te weten 560 kilometer!

Vanaf ons hotel eerst nog even naar The Garden District gereden. Deze wat chiquere wijk staat bekend om zijn enorme en mooie landhuizen. Was inderdaad heel mooi om te zien. Echter een paar kilometer verderop zag je kleine, oude en vervallen huizen. Groot contrast tussen arm en rijk.

Enfin, op weg naar Houston dan maar! Onderweg nog even wat regen gehad, maar dat was niet extreem. De warmte bleef en de temperatuur hangt nog steeds tussen de 95 en 100 gr fahrenheit. Hot dus!

Toen we in de buurt van Houston kwamen, dus eigenlijk net in de staat Texas, zagen we de enorme oil-plants al. Raffinaderijen en andere industrie. Echt megagroot.

Ons hotel bevond zich even buiten het centrum van Houston, bij NRG Park. Daar was een grote arena waar allerlei optredens en grote events gehouden werden. Op dit moment was het circus actief. Wij hebben gekozen voor hotelkamer en een duik in het zwembad! We hadden echt een enorme kamer met twee queensize bedden, slaapbank en keukenblok, dus ruimte zat! Zoals gezegd, eerst even afkoelen in het zwembad en lekker op een ligbedje in de zon gelegen. Dan is het echt heerlijk in de warmte. Na ons zwemavontuur lekker gedoucht en aangekleed om het centrum van Houston te gaan ontdekken.

In de Loneley planet werd gesproken over Discvery Green, een park met allerlei activiteiten, restaurantjes en water, dus zijn we daarnaar op zoek gegaan. Daar aangekomen was het inderdaad een park, maar dan zijn wij denk ik aardig verwend, want wij vonden het niet bijzonder en er waren slechts 2 restaurants dus zijn we verder het centrum ingegaan om een gezellig restaurant te zoeken. Via een shopping mall gelopen, maar dat zag er uitgestorven uit om 6 uur in de avond ……

Uiteindelijk weer naar buiten gegaan en daar kwamen we vrij snel een restaurant tegen met een supermarkt ernaast. Bleek een soort traiteur te zijn, waar je gerechten kon kopen en in het restaurant opeten, maar wij hebben ervoor gekozen om in het restaurant eten te bestellen. Het was “steak-night” dus hoe kun je je eerste dag in Texas beter beginnen dan met een steak!

Mies en Vin gingen aan de steak en Thomas en ik hebben ons gewaagd aan een broodje crispy chicken met homemade aardappelsalade. Super lekker! We zaten al snel vol, maar Thomas kon het niet nalaten om de Cheesecake te bestellen als dessert en toen ging Vincent maar aan de chocoladecake. Wat een gigantische stukken taart zeg! Huge! Michel heeft geholpen met de cheesecake en bij Vincent bleef zo’n groot stuk over, dat hij een doosje mee kreeg om de resterende taart mee te nemen.

Naar buiten weer de hitte in, op zoek naar het gezellige centrum. Helaas bleeft het bij zakelijke wolkenkrabbers, dus hebben we de auto opgezocht en zijn nog even door het centrum gereden in de hoop een stukje leven in de brouwerij te vinden. Waarschijnlijk door de hitte is er op straat niets te beleven, of wij hebben het gewoon niet gevonden. Dan maar naar het hotel!

Even chillen op de ruime kamer is ook geen straf!

1. Saskia:
    19 juli 2016
    Wat hebben jullie al veel mooie dingen meegemaakt. Zo leuk om te lezen. Jullie zijn helemaal
    1 met America en De Americaan.