Vrijdag 15 juli 2016 Van Houston naar Grandview

15 juli 2016 - Grandview, Texas, Verenigde Staten

In ons hotel in Houston konden we weer even gebruik maken van “the complementary breakfast”. Prachtig om te zien wat een gemiddelde Amerikaan op zo’n ochtend naar binnen werkt en wat er in de tas wordt gestopt voor thuis of onderweg! Amazing!

Met gevulde buikjes in de auto, op weg naar Grandview waar we een overnachting op een echte ranch hebben geboekt. Een reis van ongeveer 375 km dus dat is te doen.

Onderweg het echte Texaanse landschap gezien met veel gras, koeien, witte hekken om de grote landgoederen en landhuizen. Wel erg vlak allemaal.

We arriveerden al rond 1 uur op The Beaumont Ranch, maar we konden gelukkig meteen naar onze “kamer”. We hadden deze kamer rechtstreeks bij de ranch geboekt, dus wisten niet zo goed wat we konden verwachten. Een jongedame begeleidde ons naar onze kamer en we moesten met de auto een stukje doorrijden. Toen we na de uitleg de auto parkeerden, kwamen we in een echte “cowboystraat” terecht. Allerlei houten huisjes die eruit zagen als een echte western scene. Het bleek dat wij een eigen huis hadden. Geweldig met wederom 2 queensize bedden én een aparte slaapbank. Echt een hele gezellige aankleding, veel kussens op de bedden, gigantisch ruime kamer, mega grote badkamer en badlakens van twee meter, heerlijk groot. Wat een verwennerij!

Buiten (in de bloedhitte) liepen een aantal mensen met film- en fotocamera’s. Bleek dat er gefilmd werd in de “westernstraat”. Er liepen twee heren verkleed als cowboy en die waren steeds dansjes aan het doen, dus of het nu voor een of andere videoclip was weten we niet, maar het was leuk om te zien. Verder was het heel erg rustig. Er was nog een huisje bezet, de rest stond leeg. Niet heel erg gezellig, maar aan de andere kant heerlijk rustig.

Op de accommodatie konden we iets drinken in de Lone Star Barn. Dit was een enorme ruimte waar ook feesten en partijen gehouden werden. In de “schuur” aangekomen hebben we een drankje genuttigd (ook daar waren twee andere gasten en verder was alles leeg …).

Toen we onze drankjes opgedronken hadden, vroeg de gastvrouw of we wilden stierrijden, dan zou ze die even opblazen. Dat leek ons wel wat, een heuse mechanische stier rijden. We hebben het allemaal geprobeerd, maar dat is nog best een klus. Wel erg leuk.

Na deze ervaringen moesten we weer naar de receptie, want Thomas en Michel hadden een ATV-tour geboekt om 15.00 uur. Vincent was nog de jong om dit te doen, dus zou ik met hem naar het zwembad gaan. De heren moesten weer bij een andere stal verzamelen en gingen samen onder begeleiding een quadtour van anderhalf uur doen. Thomas kreeg een helm op met een bevestiging voor zijn go-pro camera, zodat hij het een en ander kon filmen.

De heren vertrokken en ik ging met Vincent naar het zwembad. Daar hadden we bij aankomst al gekeken, maar het bevond zich achter een stenen muur. Daar stond ook een gigantisch huis. We stonden even te kijken en zagen 3 honden achter de ramen staan blaffen. Al snel kwam een dame van achterin de 50 naar buiten en stelde zich voor als “mevrouw Beaumont”. Dat was de eigenaresse van de ranch en dit was blijkbaar haar huis. De grote hond (een grote husky-achtige hond) kwam naar buiten om even kennis te maken met ons, zodat hij ons niet zou bijten als we weer kwamen …… aha, geruststelling!  We mochten haar huis en badkamer zien als we wilden, maar dan vonden we iets teveel van het goede. We wisten in ieder geval dat we met een gerust hart konden zwemmen.

Het was erg heet, maar in het water heerlijk warm. Heerlijk met de bal gespeeld, baantjes gezwommen, wat gegeten en gedronken en ons prima samen vermaakt tot Michel en Thomas weer terugkwamen. Deze waren laaiend enthousiast over de tocht die ze gemaakt hadden. Tussen alle bomen, grasvelden, modderpoelen en longhorns door, hebben ze een geweldige tour gemaakt. Chad had echt zijn best gedaan om de mannen tot het uiterste te laten gaan. Aangezien ze flink onder de modder zaten, moesten ze eerst douchen voordat ze in het zwembad konden plonzen.

Na de zwempartij weer lekker gedoucht en omgekleed, zodat we in het dorpje Grandview konden gaan eten. Van de dame in de Long Star Barn hadden we het advies gekregen om naar de R&K Bar te gaan of de Mexicaan in het dorp. We hebben uiteindelijk voor de Mexicaan gekozen en daar heerlijk gegeten. Verder was er in het dorp niet veel te beleven. Het is gewoon te warm buiten, waardoor iedereen binnen is en alle dorpjes er verlaten uit zien. Dus hebben we heerlijk op de veranda van ons huisje gezeten. De terrein honden kwamen Vincent en Thomas geregeld opzoeken en zij vonden het heerlijk om aangehaald en geaaid te worden. Ze bleven terugkomen!

Gewacht tot het donker werd om dan de heldere sterrenhemel te bekijken, maar dat viel tegen, want er was toch nog best veel licht. Bovendien werden we opgegeten door de vreemde insecten, dus hebben we uiteindelijk de heerlijke koeling binnen opgezocht.

Sweet dreams!