Zaterdag 16 juli 2016 - Van Grandview naar Dallas

16 juli 2016 - Dallas, Texas, Verenigde Staten

Heerlijk rustig geslapen in de lekkere bedjes! Omdat we vandaag geen lange afstand hoeven te rijden, hebben we heerlijk uitgeslapen. Om 9 uur gingen we ontbijten. Afwachten wat dit nu weer zou zijn. Er stond ons een echt Amerikaans ontbijt te wachten met één soort broodjes, scrambled eggs, heerlijke bacon, hamburgers en gebakken aardappels. Ik heb het bij eggs & bacon gehouden. Daarnaast was er ook nog vers fruit en heerlijke yoghurt. Kortom, voor ieder wat wils!

Nadat we uitgecheckt hadden, zijn we richting Waxahachie gereden. Dit kleine Texaanse dorpje ligt ten Zuiden van Dallas, maar volgens de lonely planet moest dit echt een authentiek dorp zijn. Daar aangekomen was het inderdaad een heel mooi dorp. The real cowboy-thing! Daar even door het dorp heen gewandeld, maar door de warmte ben je het snel zat, dus zijn we weer in de auto gestapt en hebben we met de auto nog een stuk van de historisch tour gereden. Dat was beter te doen.

Vanuit Waxahachie vervolgden we onze reis naar Fort Worth. Daar had Thomas een gunshop gevonden waar de heren konden schieten. Dat was inderdaad mogelijk. Je kon gewoon een baan huren voor een uur en dan voor een vast bedrag wapens uitzoeken. Daarnaast moest natuurlijk de munitie gekocht worden. Vincent was ook “groot genoeg” om te mogen schieten. De heren hebben verschillende pistolen uitgezocht en er twee doosjes kogels doorheen gejaagd. Tot slot wilde Thomas nog met een “desert eagle” schieten. Dit is een gigantisch 0.50 pistool. Kogels kosten $ 2.50 per stuk! Toen hij dit pistool had uitgezocht en meegenomen, zei de medewerker achter de balie tegen mij: “let op, als hij gaat schieten stop iedereen met schieten en komt kijken”…..

Dat gebeurde inderdaad. Eerst had Michel het wapen uitgeprobeerd en het gaf zo’n enorme knal dat iedereen omkeek. Er was een man (ex-militair) die met zijn eigen wapen aan het oefenen was en hij kwam even informeren waar Michel precies mee aan het schieten was. Blijft echt een mannen-ding!

Afijn, na het schietavontuur vervolgden we onze weg naar Fort Worth – Stockyard Station. Dat is een toeristische trekpleister, met allerlei souvenirs winkels, cowboyhoeden, live muziek, vrijwilligers in cowboykleding, koetsen en tenslotte het drijven van de kudde longhorns!

Ook hier was het weer enorm warm, maar prachtig om te zien hoe de mensen hun best doen om de traditie in ere te houden. Ik heb daar nog een cowboyhoed gekocht en verder hebben we allerhande zadels en cowboylaarzen en –riemen gezien. In een burgertent nog een heerlijk broodje gegeten. We moesten nog even wachten tot 4 uur, want dan zou de kudde longhorns voorbij komen. Wat een grote dieren zijn dat en wat een mega brede hoorns hebben ze, enorm! Maar ze liepen heel mak in de kudde langs het publiek, onder begeleiding van een aantal cowboys te paard. Erg leuk om mee te maken.

Daarna de auto in en richting hotel in Dallas om daar te overnachten in het Hilton Hotel. Het was ongeveer een half uurtje rijden en toen arriveerden we bij ons hotel. Echt een hele hoge toren met 20 verdiepingen. Wij kregen een kamer op de 17e verdieping! Prachtig uitzicht over Dallas!

Het zwembad was tot middernacht geopend, dus konden we eerst nog iets anders doen. De Galleria Mall was 2 miles verderop, dus daar zijn Michel en ik samen even doorheen gewandeld. De jongens wilden op de hotelkamer blijven. Rond 20 uur waren we weer terug en zijn we met z’n allen nog gaan zwemmen. De temperatuur was nog steeds erg aangenaam, heerlijk!

Op de kamer nog even wat TV gekeken en toen gaan slapen!